Foton från helgen: första maj, Albin och paletas

Torsdag

En långhelg är förbi! Den började sent med att jag fixade surdeg i pyjamas efter klockan 00. Rekommenderar inte men brödet blev gott.

Vi började dagen med att leka i vasken. Det underhåller ändå väldigt länge just nu vid 22 månader. Vi är dock i desperat behov av en hjälpa till-pall. Som ni ser.

Screenshotade lite böcker jag verkligen vill läsa. Hoppas på en bokklubb så att jag kommer igång.

Farbror Albin kom! Oj vad mysigt. Juna och han lekte och läste i timmar.

Tömde min hylla på Dreja & Greja. Vi pratar om det en annan dag.

Jag möttes av en magisk fullmåne i sommarkvällen hemma iallafall. Så allt kändes rätt ändå.

Kolla vårt fina fina träd! Blommar varje vår. Finaste på gatan.

Fredag

Fina barn. Så otroligt att bara kunna hänga i trädgården varje dag.

Mellis när jag fick lite ensamtid inomhus. Skogsbärsglass.

Lördag

Jag vaknade tidigt och läste min bok. Sen kom en trött och somnade om på min arm. Bästa stunden på dagen är morgonen ändå. När hon kommer. ❤️

Så blev det lunch! Rester från grill är min favvo.

Jag sprang iväg på ensamträff med Hanna. Köpte en kokospaleta på nyöppnade Paleterian i Mitt Möllan. Följ och spring dit, så himla god glass!

Mat var tydligen denna dags tema. Jag köpte en croissant på ett kaffeställe på möllan. Kaffe hade jag med i egen thermos. Sen knallade vi hit och dit i solen och babblade.

Söndag

Skrev på en skoluppgift! Såg i kors men det gick tillslut. Är övertygad om att folks trötthet kan bedömas på hur många drycker de har pågående samtidigt.

Martin var dödstrött så jag och Juna smet iväg och gjorde söndagshandlingen själva. Då får man glass på vägen hem. Sia’s nya cookie dough-pinnglass är väldigt god. Bara så ni vet (notera att jag vänt på vagnen för att få ha den ifred).

Sen föll jag i säng! Tack för en helg och första maj.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Related Posts